Princíp fungovania veterných elektrární je založený na využívaní energie prúdenia vzduchu na výrobu elektrickej energie. Viac veterných turbín na určitom mieste sa nazýva veterný park, prípadne veterná farma. Prvá veterná farma na Slovensku bola postavená pri obci Cerová v roku 2003 a pozostáva zo 4 veterných veží, z ktorých každá má výkon 660 kW. Princíp výroby elektrickej energie je v dnešnej dobe veľmi jednoduchý – energia prúdiaceho vzduchu uvádza do pohybu lisy rotora a následne generátor premení vzniknutú mechanickú energiu na elektrického prúdu. Poznáme dva typy turbín používaných vo veterných elektrárniach: odporovú a vztlakovú. Odporová turbína môže byť tvorená lisom v tvare dosky, pričom využívajú tlak vetra na plochu dosky, pričom vyvinutá sila poháňa rotor. Lisy vztlakovej turbíny majú tvar leteckej vrtule a ich tvar je prepracovaný tak, aby ich vietor obtekal a aby vznikala potrebná vztlaková sila, ktorá ich uvedie do pohybu. Moderné veterné veže sa skladajú z týchto častí: rotor, lisy rotora, prevody, generátor a elektronika a regulačné zariadenie.Rotor tvoria lisy a centrálna os. Os je pripojená na prevody, pri ktorých sú dôležité ložiská, z hľadiska efektivity prenosu energie. Lisy rotora zachytávajú energiu vetra. Sú vyrobené z plastických materiálov ako sú lamináty alebo polyestery, niektoré majú drevené jadro. Všetky tieto materiály sa používajú hlavne preto, lebo nerušia televízny signál v okolí.Rotor je tvorený osou a lismi. Os je pripojená na hlavný prevod systému, ktorý je dôležitý pre efektivitu prenosu krútiaceho momentu na generátor. Ten je podobne konštruovaný ako generátory v elektrárni na fosílne palivá. Prevodovka pomáha zvýšiť otáčky rotora z 20 – 30 ot./min na až 1000 – 1500 ot./min. Vo veterných elektrárňach sa používa asynchrónny generátor, ktorý je však pri činnosti až pri väčších výkonoch. Na Slovensku sa veterné elektrárne nachádzajú v Malých Karpatoch, pri obci Cerová, na Myjave na Ostrom Vrchu a na Kysuciach pri obci Skalité. Najväčšia Veterná elektráreň na svete sa nachádza v Nemecku, na pobreží mora Brunsbuttel a vyžiadala si nové riešenie pre uloženie hriadeľu rotora.